czwartek, 29 stycznia 2015

Raiffeisen Polbank: Dwie dobre lokaty

Informacja o tym, że w Raiffeisen Banku są dość dobre lokaty, już pojawiała się na tym blogu. Ponieważ konkurencja aktualnie nie oferuje ciekawej alternatywy o podobnych parametrach, to przyszedł nasz na omówienie tej oferty. Do zabrania się za wpis, zmotywował mnie też komentarz pod jednym z wpisów.


Raiffeisen Polbank ma aktualnie dwa bardzo ciekawe depozyty: Lokatę mobilną na 4% w skali roku oraz R-Lokatę na 3,5% w skali roku. Do każdej z nich niestety trzeba będzie mieć konto osobiste (rachunek techniczny do innego produktu niestety nie wystarczy). Wniosek o konto, nawet składany w oddziale, z automatu jest wnioskiem o kartę do konta. Karta jest płatna - ale nie musimy jej aktywować i możemy z niej zrezygnować - wówczas nic nie zapłacimy.


Lokata mobilna 4%


Taki dość standardowy sposób na przekonania klientów do korzystania z bankowości mobilnej. Od razu warto wspomnieć, że Raiffeisen jest pionierem tego typu rozwiązań wśród banków działających w Polsce. Jeśli dobrze pamiętam, aplikacja Raiffeisen Banku pojawiła się już w 2004 r (dla kontrastu Credit Agricole ciągle nie ma aplikacji).
Ciekawe jak długo utrzyma się to oprocentowanie, Bank Millennium i Bank Zachodni WBK zdecydowały się na obniżenie oprocentowania na swoich lokatach mobilnych.

źródło: raiffeisenpolbank.com

Parametry lokaty mobilnej

  • oprocentowanie 4 % w skali roku
  • okres lokaty - 3 miesiące
  • minimalna kwota lokaty -  3 000 zł
  • maksymalna kwota pojedynczej lokaty - 10 000 zł
  • ograniczenie liczby lokat - tylko 1 na klienta 
  • tylko z kontem osobistym

R-Lokata 3,5%


Oprócz lokaty mobilnej, ciekawa jest także R-Lokata 3,5%. Lokata oferowana jest na nowe środki. Dla nowych klientów - wszystkie środki są nowe. Dla aktualnych Klientów nowe środki są rozumiane jako nadwyżka ponad łączne saldo Klienta złożone na indywidualnych i wspólnych: rachunkach oszczędnościowo-rozliczeniowych,w tym rachunkach a'vista, rachunkach oszczędnościowych, rachunkach terminowych lokat oszczędnościowych, lokat inwestycyjnych prowadzonych przez Bank, na koniec pierwszego dnia roboczego miesiąca, poprzedzającego miesiąc, w którym zawarto umowę "R-Lokaty na nowe środki".

źródło: raiffeisenpolbank.com


Parametry R-Lokaty na nowe środki

  • oprocentowanie 3,5 % w skali roku
  • okres lokaty - 3 miesiące
  • minimalna kwota lokaty -  3 000 zł
  • maksymalna kwota pojedynczej lokaty - 300 000 zł
  • tylko z kontem osobistym
To były są informacje ze strony banku. Jak dowiedziałam się w oddziale Raiffeisen Polbank, na zasadzie odstępstwa bank może założyć lokaty na maksymalnie 500 000 zł (pieniądze będą rozbite na 2 lokaty). Jeśli więc limit 300 000 nam wystarcza - lokatę możemy założyć samodzielnie. Jeśli to dla nas za mało, udajemy się do placówki i negocjujemy założenie dodatkowej lokaty (podobno zwykle jest na to zgoda).

Taki limit przy dobrym oprocentowaniu już robi wrażenie. Dla przypomnienia, Lions Bank niedawno obniżył do 3,2% oprocentowanie na lokacie powitalnej.

Aktualizacja 06.02.2015

Dziś zadzwonił do mnie Opienkun Klienta z oddziału i poinformował, że oprocentowanie od 9 lutego ulegnie zmianie (zapewne spadnie)...

Aktualizacja 11.02.2015

Spadło, ale dopiero dzisiaj. Teraz na lokacie 3M dostaniemy 3,25% w skali roku.

5 komentarzy:

  1. A jak później wygląda temat z zamknięciem w tym banku konta otworzonego drogą internetową ? Może ktoś już przerabiał. Z ostatnich promocji niemiłą niespodzianką po otrzymaniu premii będzie zamykanie konta w ING - tylko oddział.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam tam konto kilka lat temu. Z tego co pamiętam był miesięczny okres wypowiedzenia rachunku. Rachunek zamykałam w oddziale bo mam blisko domu. Poza tym, bez problemów. Być może coś się zmieniło...

      Usuń
  2. To ja pytałam o tę lokatę i o konto. Za waszą namową byłam w banku i dowiedziałam się co następuje: oprocentowanie jest do końca miesiąca (czyli do dziś ?), czy w lutym też takie będzie - pracownicy banku nie mają jeszcze takiej informacji. Konto trzeba założyć z kartą, ale po pierwsze można jej nie aktywować i wtedy nie będzie opłat, a po drugie można założyć z taką specjalną kartą wizzart która upoważnia do .... nie pamiętam, do tańszych zakupów biletów tej linii ? albo zbierania punktów ? - w każdym razie przez rok ta karta jest za darmo.
    Oczywiście wszystkie te informacje należy potwierdzić w regulaminie - bo może coś źle zrozumiałam. Ja chyba na razie nie będę zakładać tej lokaty.
    Aha, konto (jeśli się myśli głównie o lokacie) należy założyć o nazwie: "Konto Wygodne" - bo te jest bez opłat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też byłem w oddziale. Babka powiedziała mi, że to fakt oni nie wiedzą ile będzie wynosić oprocentowanie w poniedziałek (dla mnie to akurat zrozumiałe). Dziś i tak kasy nie przeleję miedzy rachunkami, więc wstrzymuję się z decyzja do poniedziałku. Zobaczymy czy coś się zmieni w ofercie (choć obawiam się że może tak być).

      Usuń
    2. mi i tak lokaty kończą się za ok 2 tygodnie więc i tak bym teraz nie założył. Ale nawet nie wpadłbym na pomysł żeby sprawdzać ofertę Raiffeisena, a tak to zobaczę co będą oferować

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...