wtorek, 11 sierpnia 2015

SK Bank: KNF wprowadza zarządcę komisarycznego

To że w kolejnych SKOKach wprowadzani są zarządcy komisaryczni nie robi już na mnie wielkiego wrażenia. Dziś do niechlubnego grona dołączył SK Bank czyli Spółdzielczy Banku Rzemiosła i Rolnictwa w Wołominie. Postanowiłam o tym wspomnieć, ponieważ sporo osób, ze względy na wysokie oprocentowanie, zakładało tam lokaty.

Jak informuje Komisja Nadzoru Finansowego (KNF):

"Spółdzielczy Bank Rzemiosła i Rolnictwa w Wołominie nie wykonał ustawowego obowiązku opracowania programu postępowania naprawczego, który mógłby być zaakceptowany przez KNF. Bank nie zrealizował odpowiednio zaleceń wynikających z inspekcji przeprowadzonych w banku przez KNF, w szczególności w obszarze ryzyka kredytowego."

Pełna treść komunikatu znajduje się na stronie KNF.

Z jednej strony, nie ma co siać paniki - wprowadzenie zarządu komisarycznego nie oznacza że bank upadnie. Z drugie strony, należy jednak pamiętać, że BFG gwarantuje tylko wkłady do równowartości 100 000 euro. Jeśli trzymacie tam więcej kasy, warto zastanowić się czy nadwyżki nie wycofać w inne miejsce.

Ja nigdy lokaty w SK Banku nie miałam, głównie dlatego że bank specjalizował się w lokatach ze zmiennym oprocentowaniem (a ja wolę wiedzieć ile będę miała odsetek).

3 komentarze:

  1. witam, a jeśli trzymam w SK banku niedużą kwotę na lokacie do sierpnia-listopada, to lepiej wycofać lokatę czy zostawić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po zerwaniu lokaty traci się odsetki. BFG w razie upadłości banku zwraca środki wraz z należnymi odsetkami za czas do upadłości. Lepiej więc zostawić. Z drugiej strony małe lokaty to i mały zysk, stąd niektórzy mogą wybrać tzw. spokojny sen. Każdy musi sam podjąć decyzję. Wcale nie jest powiedziane, że SK Bank upadnie. To najgorszy scenariusz, ale wtedy mamy gwarancje BFG.

      Usuń
  2. Ja jeszcze do końća nie bardzo wiem o co chodzi gdyż dopiero zaczynam obracać w finansach oraz w rynku walutowym. Jak dla mnie na ten moment na pewno świetnym rozwiązaniem jest widget http://klientonline.pl/widget-kantor-kursy-walut/ który pokazuje mi aktualne kursy walut.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...