poniedziałek, 2 września 2013

BZ WBK: wypłata z bankomatu przy użyciu telefonu

źrodło: bzwbk.pl
Tym razem nie będzie o promocji ale o funkcjonalności, która może się przydać i na której możemy oszczędzić.

BZ WBK w lutym 2015 r wprowadził nowy system BLIK, przeczytaj w nowym poście jak wypłacić BLIKiem >>

Niżej zamieszczony opis pochodzi z 2013 r jest już archiwalny...

Jakiś czas temu Bank Zachodni WBK przesłał mi maila, w którym poinformował mnie, że z racji tego że skończyłam 30 lat przekształcą mi konto Konto< 30 na Konto Wydajesz i Zarabiasz. Pierwsze co zrobiłam po otrzymaniu maila to sprawdziłam tabelę opłat i prowizji.
Rachunek jest bezpłatny, jeśli w danym miesiącu wpłynie na konto min 1000 zł, w przeciwnym wypadku pobierana jest opłata 7 zł. Ten punkt nie był dla dla mnie problematyczny.

Gorsza okazała się opłata za kartę - miesięczna opłata wynosi 5 zł i nie można jej uniknąć!

Owszem, to nie jest standardowa karta ale jest to karta z moneybackiem. Dawno temu Leo Beenhakker reklamował konto które zawsze zwraca część pieniędzy wydanych kartą. Niestety między czasie weszły zmiany w ofercie, których wyjadacze wisienek bardzo nie lubią... Teraz zwrot 1% dotyczy tylko transakcji kartą w supermarketach, sklepach spożywczych i na stacjach benzynowych.

Postanowiłam zrezygnować z karty i zostawić tylko "gołe" konto, jako rachunek dodatkowy...
Tylko jak wypłacić pieniądze? :) No właśnie... została mi tylko opcja przelewu na inne konto.

Okazuje się że nie!

W Banku Zachodnim WBK jest możliwość wypłaty z bankomatu za pomocą aplikacji mobilnej. Najpierw oczywiście należy aplikację zainstalować na telefonie i zdefiniować w BZWBK24 telefon jako zaufany oraz aktywować usługę przelewy SMS. Od razu dodam, że należny zdefiniować limity: maksymalny limit jednorazowy wynosi 100 zł, a limit dzienny 500 zł

Żeby wypłacić pieniądze:
- po zalogowaniu się do aplikacji wybieramy  opcję "wypłata z bankomatu"

- podajemy kwotę

- potwierdzamy

- BZWBK24 mobile przypomni nam jakie są 4 ostatnie cyfry numeru rachunku (to będzie nam jeszcze potrzebne) oraz wyśle SMS z kodem

- w bankomacie BZWBK wybieramy opcję "Wypłata - Przelewy SMS"
- podajemy nr telefonu, kod który dostaliśmy od banku, 4 ostatnie cyfry nr rachunku i kwotę która chcemy wypłacić
- odbieramy forsę z bankomatu :)

Opcję wypłaty z bankomatu bez użycia karty doceni też ten, komu choć raz zdarzyło się zapomnieć z domu portfela. Teraz można wypłacić pieniądze korzystając z bankowości mobilnej.
Utwierdziłam się że rezygnacja z drogiej kary była dobrym pomysłem.

Ktoś może zapytać ile to kosztuje - na dzień dzisiejszy dla posiadaczy Konta Wydajesz i Zarabiasz jedyny koszt to kody sms przychodzące od banku, więc po przekroczeniu 5 szt bezpłatnych w miesiącu, każdy kolejny kosztuje 30 gr.


3 komentarze:

  1. czy można w ten sposób wypłacić z bankomatu innej sieci, np. PKOBP?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co wiem to tylko z bankomatów BZ WBK

      Usuń
    2. OK, dzięki. Szkoda. Byłaby to niezła alternatywa zamiast karty MasterCard Omni, która od lutego 2015 ma mieć opłatę miesięczną 7zł lub spełnienie pewnych warunków.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...